.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فراخوان براي تعيين روز ملي مازندران
به نظر مي رسد نامگذاري يكي از روز هاي سال به نام روز ملي استان مازندران كه همخواني با فرهنگ و باورها و تاريخ استان ما داشته باشد تأثير زيادي بر توجه بيش از پيش مسئولان و همچنين تك تك افراد جامعه به وضعيت استان دارد...

مشاور علمي و دبير اتاق فكر استان مازندران از صاحب نظران خواست نظرات و پيشنهادات خود را در خصوص اختصاص روزي به نام روز ملي مازندران به دبيرخانه اتاق فكر مازندران ارسال كنند.

به گزارش شمال نیوز ، صادقعلي موحدمنش امروز در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: نامگذاري روزهاي سال به نام‌هاي خاص موجب زنده نگهداشتن يادها، آداب و رسوم و همچنين ترويج فرهنگ غني ايراني- اسلامي در جامعه است.
وي اظهار داشت: نظر به اينكه در سطح دنيا هم نامگذاري روزي تحت عنوان خاص رواج دارد و در بين ملل و دولتمردان از اهميت خاصي برخوردار است ما هم بايد با توجه به تقويت نقاط قوت و برطرف كردن نقاط ضعف سعي در ايجاد طرز فكر مناسب در بين اقشار مختلف جامعه و همچنين در بعد گسترده‌تر در جامعه جهاني باشيم.
موحد منش افزود: در دنياي امروز كه سرعت تبليغات با توجه به روند رو به رشد جهاني شدن تأثير مهمي بر فرهنگ ها و سنت ها دارد و موجب كم رنگ شدن آن مي شود به نظر مي رسد چنين فعاليت هاي فرهنگي تأثير مناسبي بر حفظ ارزش ها و اصالت ها دارد.
عضو هيئت علمي دانشگاه تصريح كرد: به نظر مي رسد نامگذاري يكي از روز هاي سال به نام روز ملي استان مازندران كه همخواني با فرهنگ و باورها و تاريخ استان ما داشته باشد تأثير زيادي بر توجه بيش از پيش مسئولان و همچنين تك تك افراد جامعه به وضعيت استان دارد.
وي اضافه كرد: وجود جاذبه هاي كشاورزي و روستايي، فرهنگي و تاريخي، گردشگري، آب و هواي مناسب و همچنين وجود دريا و جنگل در كنار هم كه اين وضعيت در دنيا كم نظير است حالتي فوق العاده جذاب به وضعيت استان داده است و بايد از اين مواهب الهي حداكثر بهره برداري مناسب را داشته باشيم.
دبير اتاق فكر استانداري مازندران در پاسخ به اين سوال كه نامگذاري يكي از روز هاي سال به نام استان مازندران چه تأثيري بر شرايط فعلي استان دارد گفت: مسلماً يكي از فوايد آن معطوف شدن افكار عمومي به سمت اين استان است كه از تبعات آن مي توان به محروميت زدايي، ايجاد اشتغال، معرفي و ماندگاري فرهنگ اصيل مازندراني، رشد و پيشرفت صنايع استان، بهره برداري از طبيعت و مناطق بكر استان و همچنين حفظ آثار باستاني را ذكر كرد.
صندوق پستي اتاق فكر مازندران در اين باره براي دريافت نظرات 111 اعلام شد.
مشاور علمي استاندار مازندران در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به افق مازندران در 20 سال آينده گفت: در شرايط كنوني جامعه ما كه ظرفيت دانشگاه ها افزايش يافته و با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص نامگذاري اين سال به نام سال نوآوري و شكوفايي و پيرو آن تشكيل شوراي راهبردي نوآوري و شكوفايي در دستگاه‌هاي اجرايي استان، به نظر مي رسد بايد در برنامه پنجم توسعه استان جايگاه مناسب تري هم جهت با برنامه هاي بلند مدت يعني همان افق 1404، داشته باشيم.
وي بيان كرد: با توجه به حدود 50 مركز تحقيقاتي و دانشگاهي مازندران و جمعيت دانشجويي بيش از 100 هزار نفر و تعداد حدود 1500 نفر عضو هيئت علمي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي بايد به سمتي حركت كنيم كه در افق 1404 مازندران به يكي از قطبهاي مهم علمي كشور تبديل شويم.
عضو هيئت علمي دانشگاه اعلام كرد: خوشبخانه تبديل مجتمع هاي فني و مهندسي بابل و كشاورزي و منابع طبيعي ساري به دانشگاه زمينه رشد و شكوفايي و بالندگي استان مازندران را در عرصه هاي صنعت و كشاورزي فراهم مي كندف تحقيقات و اختراعات ثبت شده در دانشگاه صنعتي مازندران خود گوياي يك حركت پويا و ديناميك در عرصه صنعت است.
موحد منش گفت: توانايي بالاي تخصصي دانشگاه كشاورزي و منابع طبيعي ساري و دائر شدن دوره هاي تحصيلات تكميلي دكتراي تخصصي زمينه انتقال دانش واطلاعات علمي را به بخش كشاورزي فراهم مي كند.
وي افزود: وجود دانشگاه‌هاي مختلف دولتي، پيام نور، آزاد اسلامي، غير انتفاعي، علمي و كاربردي و دو دانشگاه علوم پزشكي مازندران و بابل استان مازندران را تبديل به يك استان دانشگاهي كرده است و ما بايد از اين فرصت و مزيت خوب استان در برخورداري از نيروهاي علمي و دانشگاهي حداكثر بهره برداري را داشته باشيم.
دبير اتاق فكر مازندران در پايان عنوان كرد: تشكيل دو پارك علم و فناوري در ساري و بابلسر طبق مصوبه هيئت محترم وزيران زمينه رشد و توسعه علمي استان مازندران را در فناوري هاي نوين مبتني بر نانو تكنولوژي و بيوتكنولوژي بوجود مي آورد.



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بیکار 16 ارديبهشت 1387
تیرماه سیزده شو .......

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.13 seconds.